Alif Satar seorang penyanyi dan perlakon telah melangsungkan perkahwinan beliau bersama gadis yang bernama Sha Dila. Dulu ada terdengar cerita yang si Alif ni mahu kahwin jadinya betulahkan. 

Alif sah bergelar suami kepada Sha Dila jam 11.00 pagi tadi dengan berwalikan ayah Sha Dila ia itu  Halid Bin Mohamad. 

Di dalam majlis pernikahan itu dengan serba serdahana di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur, Sha Dila telah menerima mas kahwin sejumlah RM80 dan hantaran RM19,000.

Majlis tersebut diadakan secara tertutup, hanya dihadiri oleh sahabat handai, ahli keluarga kedua belah pihak.

Gambar Hiasan

Di Putrajaya seorang guru besar, dua guru dan seorang ejen insuran telah direman selama empat hari untuk membantu siasatan berkenaan dengan kes kebocoran soalan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) bagi mata pelajaran sains dan bahasa inggeris.

Selain itu, di Pulau Pinang, Parit Buntar, Perak juga pihak polis telah menahan empat guru dalam satu operasi bermula pada 3.30 petang dan gadget komunikasi turut dirampas.

Justeru itu, seramai 10 individu diambil keterangan diri terdiri daripada 6 Pegawai Lembaga Peperiksaan Malaysia, seorang wartawan dan 3 orang guru.

Keempat-empat individu tersebut ditahan dibawah Seksyen 8 (1) Aktar rahsia rasmi (OSA) 1972 dan boleh didakwa atas kesalahan mendedahkan rahsia rasmi dengan salah.

Suspek berdepan dengan  hukuman penjara selama 1 tahun minima dan 7 tahun maksima jika di dapati bersalah.


Gambar hiasan


Di Putrajaya:- Sejumlah 473,175 calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) yang kini sedang mengambil ujian kertas Bahasa Inggeris 1 dan 2 pagi tadi harus mengambil semula peperiksaan berkenaan kerana telah dikesan bahawa berlakunya satu kebocoran soalan, kata Menteri Pendidikan II Datuk Seri Idris Jusoh.

Keputusan menduduki semula peperiksaan itu dibuat pada jam 11 pagi dan Lembaga Peperiksaan akan membincangkan bagi menentukan tarikh untuk menduduki semula peperiksaan itu.

Selain itu, Lembaga Peperiksaan telah membuat keputusan peperiksaan bagi subjek Sains adalah 30 september ini.

Dengan itu, bagi menyiasat kejadiaan itu, pihak jawatan kuasa bebas akan ditubuhkan, katanya pada sidang media selepas Majlis Menandatangani Perjanjian dan Pelancaran Program Continuous Professional Development (CPD) di Sektor Pengajian Tinggi (SPT).






Di Pasir Gudang: Apabila ternampak van warna putih melintas di hadapan rumahnya di Taman Cahaya Masai, jantung si ibu Rahayah Bul, 42 tahun berdegup kencang serta badannya mengigil apabila kejadian anak perempuannya yang berusia 9 tahun cuba untuk diculik oleh seorang lelaki yang menaiki van putih.

Kata Rahayah "sehingga sekarang dia masih tidak dapat melupakan peristiwa anak tunggalnya iaitu Nur Ainna Haili dicekik dan diacukan sebilah pisau pada leher oleh seorang penjenayah yang cuba mahu mencuri Perodua Myvi anak saudaranya".

Apabila dihebohkan tentang kejadian van putih menculik kanak-kanak, Rahayah sentiasa berhati-hati dan tidak jemu berpesan kepada pengasuh agar tidak cuai dan tidak membenarkan anaknya keluar rumah untuk bermain semasa dia tiada di rumah sedang bekerja.

Tiba-tiba di dalam kejadian jam 2 petang, dia berasa tidak menyangka lelaki van putih tersebut cuba untuk menculik anak beliau yang di panggil Ain, di hadapan matanya.

Dan sejak dari pada itu, Rahayah dia menjadi fobia apabila ternampak van putih dan bertemu dengan orang tidak di kenali.

Pada beberapa minggu yang lepas ramai yang tertanya-tanya siapakah pengetua Akademi Fantasia 2014 dan akhirnya terjawablah yang Datuk Hattan diumumkan bahawa ia adalah pengetua di Akademi Fantasia 2014.

Selain itu, Datuk Hattan telah mengeluarkan beberapa syarat-syarat jika dia menerima tawaran tersebut, syaratnya ialah beliau tidak mahu lagu-lagu ciptaan dari negara seberang dari Indonesia dinyanyikan oleh pelajar-pelajar Akademi Fantasia kali ini.

Katanya "Kita mempunyai banyak lagu-lagu tempatan yang masih boleh dinyanyikan oleh pelajar-pelajar Akademi Fantasia dan kita perlu bangga dengan ciptaan sendiri, daripada kita bayar royalti pada mereka lebih baik kita berikan sumbangan kepada industri tempatan kita".

"Tetapi jika lagu bersifat ketuhanan saya tidak menolaknya, saya terima seadanya. Lagipun saya melihat bakat yang ada untuk musim kali ini sangat bagus seperti Nuha yang mempunyai latar belakang jurusan muzik dan tidak salah untuk peserta diberi peluang untuk mencipta lirik atau lagu sendiri jika meraka boleh berjaya ke pusingan akhir nanti".

Datuk Hattan akan melakukan perubahan kepada pelajar-pelajar Akademi Fantasia pada musim ini dengan cara tersendiri dan sama-sama kita saksikan hingga ke akhir musim ini. 


Baru-baru ini Zaquan Adha mengamuk betul dengan seorang pelakon yang bernama Iqram Dinzly di twitter.
Yelakan si Zaquan ini marah betul dengan Iqram, kononnya tak sanggup melihat Ayu Raudhah diperlakukan bergitu di dalam sebuah filem lagenda budak setan 3. Sampaikan tidak benarkan lagi Ayu Raudhah berlakon lagi.

Sebenarnya apa yang si Iqram ni lakukan, sehinggakan Zaquan marah dan tak sanggup melihat? Ada agenda yang terlalu mesra atau intim? Tonton saja Filem Lagenda Budak Setan 3. 

Tetapi, Iqram tidak mahu mengalah dalam hal ini. Jawapan yang bertubi-tubi diberikan kepada Zaquan.
Kata si Iqram berlakon tidak sama seperti bermain bola di padang dan dia tidak berniat untuk merampas Ayu Raudhah dari si Zaquan pun. 

Posting Zaquan di twitter:




Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) telah mewujudkan satu peraturan baru kepada pengguna yang menambah lampu aksesori tambahan pada kenderaan. Tindakan tegas akan bermula pada 1 Oktober 2014. Keputusan tersebut telah dibuat selepas mendapati ianya adalah satu penyumbang dalam kemalangan jalan raya.

Selain itu, pengguna yang ingkar dengan peraturan ini akan dikenakan denda/saman sejumlah RM300.

Antara pemasangan lampu aksesori yang tidak dibenarkan oleh JPJ:
  1. Pemasangan lampu HID dengan cara retrofit.
  2. Lampu berkelip-kelip [selain dari lampu pentunjuk arah] di bahagian belakang atau hadapan.
  3. Pemasangan pelbagai lampu tambahan selain warna putih atau amber di bahagian hadapan dan selain warna merah atau amber di bahagian belakang.
Patuhilah undang-undang jalan raya, ingatlah orang yang tersayang.

Gambar hiasan.


Manila: Senator Jessica Lucila Reyes yang kini ditahan kerana terbabit dalam skandal rasuah meminta pihak berkuasa menyediakan kemudahan Internet di Kem Bagong Diwa di Taguig City.

Dalam usul setebal enam muka itu, Jessica yang juga seorang peguam berkata, dia berhak mendapat akses Internet untuk komputer ribanya. 
Menurut Jessica, ia amat penting bagi membolehkannya menjalankan kajian perundangan serta berhubung dengan peguamnya. 

Peguam Jessica, Anacleto Diaz pula berkata, senator itu berhak menggunakan komputer dan kemudahan Internet bagi mempercepatkan persediaan pembelaan diri di mahkamah.


Pada awal muncul, penyanyi ini bertuah kerana syarikat rakaman sanggup berhabis demi menaikkan namanya.

Seperti artis lain yang bernaung di bawah label itu, dia diberi peluang dan layanan sama. Sempatlah merakam dua single yang menjadi siulan ramai. 
Bagaimanapun, Sha difahamkan penyanyi ini langsung tidak menghargai usaha syarikat rakaman. Malah, dia tidak mahu turun padang mempromosi dua single itu. 

Apabila sesi fotografi diatur dengan pihak media, dia hanya bersetuju hadir jika diberi bayaran. Dari mana dia ‘berguru’Sha pun tak tahu.


Ada ke patut orang mahu promosikan lagunya, dia mahu minta bayaran? Perkara itu pernah jadi bualan hangat satu ketika dulu sampaikan wakil syarikat rakaman malu nak berdepan media.



Siapa sebenarnya Wak Doyok? Mungkin itu antara persoalan yang membelenggu sesetengah orang saat melihat figura bermisai melentik ini.

Awal kemunculan, pemilik nama sebenar Tengku Muhammad Azwan Shah, 34, ini banyak dilihat di pentas peragaan mahupun menghiasi majalah fesyen.

Sejak akhir-akhir ini, Wak ­Doyok mula menjadi hos program dan menjadi model ikan komersial dan terbaru, menjayakan sitkom Small Mission Enterprise (SME) musim ketiga.

Kepelbagaian bidang diceburi itu menimbulkan tanda tanda status Wak Doyok dalam industri. Bertemu dengannya ketika majlis pra-tonton SME baru-baru ini, ikon fesyen Mods itu mengakui, lakonan mahupun pengacaraan bukan fokus utamanya.

Gambar Hiasan

Kuala Lumpur: Keinsafan dan taubat yang diharapkan, sindiran tajam yang diterima. Itu senario pilu dialami Hajar, 40 tahun, selepas meminta tiga anaknya yang terbabit dengan kegiatan ajaran sesat kembali ke pangkal jalan, sebagaimana disiarkan akhbar metro harian.

Hajar berkata, sindiran itu diterima menerusi mesej bersuara di telefon bimbit yang dihantar oleh seorang daripada anaknya jam 12 tengah hari.

“Dia menghantar tiga mesej bersuara, termasuk rakaman suara anjing menyalak dan saya percaya ia sindiran keras selepas saya mendedahkan kesesatan mereka di dalam Harian Metro,” katanya. 

Muka depan Harian Metro semalam bertajuk ‘Taubatlah Anakku’ memaparkan luahan pilu Hajar yang meminta ketiga-tiga anaknya bertaubat selepas mereka menjadi pengikut ajaran sesat.


Sebelum itu, muka depan Metro Ahad, kelmarin melaporkan luahan bapa Hajar mahu dikenali sebagai Azim, 69, yang berdepan dugaan lebih hebat apabila isteri, lapan anak, tiga menantu dan 15 cucunya terjebak dengan ajaran sesat sama.



Kuala Lumpur: Tiga puluh penyiasat akan kembali ke Ukraine untuk meneruskan siasatan di kawasan nahas pesawat MAS bagi penerbangan MH17 berikutan perjanjian damai terbaru antara Russia dan Ukraine.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, ketika dihubungi, berkata pasukan itu akan berlepas, pada 7 September tetapi tidak pula mengulas lanjut bila pasukan itu akan mula memasuki kawasan itu.

"Sekurang-kurangnya 30 penyiasat akan kembali ke timur Ukraine bagi menyambung kembali tugas yang sebelum tergendala berikutan peperangan di wilayah berkenaan. Kesemua anggota terdiri daripada pelbagai pakar termasuk forensik," katanya.


Julai lalu, pasukan penyiasatan antarabangsa diketuai Malaysia, Belanda dan Australia terpaksa berundur selepas bebarapa hari berada di kawasan itu berikutan pertempuran sengit antara tentera Ukraine dan pemberontak pro-Russia.



Port Dickson: Seorang pekerja sebuah stesen minyak di Bandar Springhill, di sini, cedera ditetak tiga perompak bertopeng jam 9 malam tadi.

Mangsa warga Sri Lanka berusia 32 tahun itu sedang bertugas dengan rakannya sebelum diserang tiga lelaki yang menaiki sebuah kereta Perodua Alza dan memaksa mereka menyerahkan wang.

Pengurus stesen minyak itu, Teo Poh Siong, 23, berkata mangsa enggan menyerahkan wang lalu dipukul dan ditetak suspek yang bersenjata parang di betis kanannya manakala seorang lagi pekerja tidak dicederakan.


Menurutnya, suspek melarikan wang tunai RM2,100.


Kuala Berang: “Boleh dikatakan setiap malam saya meminum air suam bagi mengekalkan kesihatan selain banyak menjadikan sayur sebagai hidangan bersama nasi,” kata Idris Hassan yang berusia 110 tahun.

Idris dari Kampung Tapah, dekat sini berkata, selain amalan berkenaan dia juga tidak mengamalkan meminum minuman berais dan petua itu diamalkannya sejak remaja sehingga kini.

“Saya meminum minuman yang dicampur gula serta susu, namun ia dalam keadaan terkawal dan biasanya sekali dalam sehari,” katanya.


Putrajaya: Kementerian Luar mengesahkan 29 pelajar Malaysia dilaporkan terperangkap dalam bencana banjir teruk di Jammu dan Kashmir, India.

Menterinya, Datuk Seri Anifah Aman berkata, seramai 10 pelajar terperangkap di Pahalgam dan masih gagal dihubungi Konsulat Malaysia manakala 19 pelajar lain pula terperangkap di sebuah hotel di Srinagar. 

Beliau berkata, semua pelajar berkenaan terdiri daripada pelajar perubatan dari Universiti Perubatan Manipal di Karnataka yang dibiayai Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Majlis Amanah Rakyat (MARA) dan juga pelajar persendirian. 

“Hujan lebat dan banjir di kedua-dua negeri itu menenggelamkan 450 kampung dan memberi kesan buruk kepada 2,000 kampung yang lain.


Kuantan: Dua pekerja warga asing maut manakala seorang lagi masih belum dapat dikeluarkan apabila tertimbus dalam runtuhan batu di kuari FELDA Bukit Sagu 4, dekat sini, lewat petang semalam.

Mangsa terbunuh adalah warga Indonesia dikenali sebagai Rudi Hartono, 30 dan Tang Yang Siew, 25, dari Myanmar manakala seorang lagi mangsa masih belum ditemui Cecep Rubiyanto, 22 (Indonesia).

Kedua-dua mayat terbabit ditemui di antara 7 dan 9.20 malam tadi.


Difahamkan, kejadian 5 petang itu berlaku apabila dua pekerja yang berada di atas bukit pada ketinggian kira-kira 50 meter dalam perjalanan turun selepas melakukan kerja.




Di Tawau: Sebanyak 100 buah rumah setinggan musnah dijilat api di Kampung Tanjung Batu Laut, petang tadi.

Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) negeri Mohd Affendy K Ramin berkata, pihak bomba menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu pada jam 6.20 petang.

"‎Kebakaran telah membabitkan rumah setinggan dan seramai 37 anggota bomba bersama tiga jentera  ke lokasi kejadian.

"Setakat ini, operasi memadamkan api masih dilakukan dan  belum dapat dikawal," katanya ketika dihubungi, sebentar tadi.


Bagaimanapun, Affendy berkata tiada mangsa dilaporkan setakat ini ‎dan pihak bomba masih bertungkus lumus mengawal kebakaran.
Assalamualaikum dan salam sejahtera pada bulan puasa tahun 2014 ni admin nak berkongsi satu tips macam mana nak menghafal sesuatu supaya senang ingat. Yelakan kebanyakkan orang diluar sana kadang kala ingat-ingat lupa sesuatu yang penting macam surah-surah Al-quran, note, dan sebagainya. Mudah saja Admin pun kadang kalah ingat lupa juga hihi.., macam-macam cara kita boleh ingat dengan mengunakan buku note.
eh, kenapa pula buku note nak kena kaitkan dengan menghafal, itu soalan nak kena telan buku note hahaha...! Buku note adalah salah satu buku untuk kita catat setiap sesuatu yang perlu kita ingat. Pada zaman persekolahan kita pun pernah menyaling note yang guru-guru kita beri pada kita, apa sebab ? mestilah sebab untuk kita ingat dan baca atau menghafal, kalau tak ingat boleh jadikan buku note sebagai rujukan.

Selain itu, kita ada pelbagai jenis alat elektronik seperti smartphone, komputer, dan sebagainya. Alat tersebut mempunyai pelbagai aplikasi yang boleh kita muat turun seperti memo, jam peringatan dan sebagainya, betul tak. "kawan afiey dia tak ingat birthday girlfriend dia pun dia gunakan smartphone untuk alarm peringatan" hahahaha..

Selain itu juga, semua kemudahan dah ada cuma tak nak pakai saja, bagi yang suka menghafal itu baca berulang kali sampai ingat dalam kepala itu kenalah fokus dalam menghafal macam topik yang ni (Fokus sepenuhnya ketika menghafal), zaman admin sekolah bila tiba exam admin akan buat satu note pada kertas kosong, kemudian start nak ke sekolah sampai tiba ke sekolah admin hafal. Cuma leceh orang cakap nak hafal bagai, itu orang pemalas saja yang cakap tu.

Ha.. Justeru itu, sekolah tahfiz diorang admin dikategorikan sebagai orang yang hebatlah, sebab bukan apa diorang kena menghafal ayat-ayat Al-quran sampai habis, syukur alhamdulillah. Jadi diorang saja yang tahu bertapa sukar untuk menghafal ayat yang panjang untuk di ingatkan. So? kita boleh jika dengan usaha, pasti kita mampu lakukan.


Assalamualaikum afiey dengar produk dari cadbury kena voikot sebab ada DNA babi atau kinzir, ramai dekat luar sana kata nak berenti makan coklat itu, tapi ada yang sampai minta nak bersihkan diri bagai. Hmm.. afiey sendiri pun tak fahamkan babi saja bagi diorang haram tapi benda macam ni ada kita ambil kisah, aurat tak tutup, solat kadang tak, berzina sana sini macam-macamlah. Ada yang sedarkah semua itu. Mungkin ada yang tidak lakukan semua itu afiey tidak nafikanlah, cuma pada yang lakukan. Kalaulah kinzir itu boleh bercakap mesti dia akan berkata benda yang sama macam apa yang afiey katakan. So kita sedarkan semua itu sebenarnya cuma malas nak buat. Jadi disini jangan kita haramkan satu je ada lagi yang haram yang kita patut elakkan
. 000_dv621137.si

 Kenapa Babi Itu Haram?




Di Jempol: Ini kubur aku, yang tu kubur kau, "Itu antara ayat gurauan mereka ketika sibuk membersihkan kawasan pekuburan. Namun itu, kami tidak sangka gurauan itu menjadi satu kenyataan,” kata Jumari Jamalludin, berumur 29 tahun, abang salah seorang daripada tiga mangsa kemalangan yang maut di sana, kelmarin
.  
Kata Jumari, mangsa tersebut bergurau memilih kubur masing-masing ketika gotong-royong membersihkan kawasan tanah perkuburan Islam di Felda Palong 13, anjuran belia kawasan berkenaan pada waktu petang sebelum kejadian itu berlaku. 


   Muhammad Faizal Jamalludin, berumur 14 tahun, Mohamad Aflin Norirfan Md Jani, berumur 15 tahun dan Muhammad Syahreedzwan Mohmad Abdullah, berumur 17 tahun, disahkan telah pun meninggal dunia ketika dirawat di Klinik Kesihatan Felda Palong Sembilan. Seorang lagi rakan mereka, Mohd Mois Ikmal Mohd Nasir, 16 tahun, cedera parah dan dirawat di Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN), Kuala Pilah. Jumari, abang ketiga Muhammad Faizal berkata, adiknya bersama dua lagi rakannya itu sememangnya berkawan rapat sejak kecil walaupun umur mereka berbeza. “Mereka memilih satu kawasan lapang dekat dengan pokok di tanah perkuburan terbabit sambil menunjukkan lokasi kubur tempat mereka bakal dikebumikan kelak,” katanya. Menurut abang kedua Muhammad Faizal, Rosdi, berumur 31 tahun, dan ibu mereka, Asiah Roslan, berumur 46 tahun, adik bongsu daripada lima beradik itu, tidak banyak bercakap seminggu sebelum kejadian. “Adik memang seorang yang ceria dan periang, cuma sejak seminggu lalu dia lebih banyak mendiamkan diri. "Petang sebelum insiden juga, adik bersama dua rakannya itu kelihatan gembira sambil membawa motosikal dengan gerabak pembawa sawit, mengelilingi kawasan kampung,” katanya. Difahamkan, semua mangsa yang maut merupakan anak bongsu dan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Felda Palong 11. 



   Jenazah ketiga-tiga mangsa dikebumikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Felda Palong 13. Ketua Polis Daerah, Superintendan Hamzah Alias berkata, ketika kejadian jam 9.30 malam, semua mangsa menaiki motosikal secara berasingan. “Tiga motosikal yang dinaiki kesemua mangsa datang dari arah jalan Felda Palong 16, manakala sebuah lagi motosikal yang dinaiki oleh Muhammad Faizal datang dari laluan bertentangan. Tiba di tempat kejadian kenderaan dinaiki semua mangsa bertembung antara satu sama lain. “Akibatnya, tiga mangsa maut ketika mendapatkan rawatan di Klinik Kesihatan Felda Palong Sembilan, dan seorang lagi cedera parah. Jenazah mangsa dibawa ke Hospital Jempol untuk dibedah siasat sebelum dituntut oleh keluarga masing-masing. By: Sinar Harian

Di Beijing: Seorang lelaki cuba menculik kekasihnya berusia 21 tahun yang sarat mengandung sebelum mengikat kanister gas pada belakangnya yang dinyalakan apabila polis datang menyelamatkan wanita berkenaan.
Li Moulian, 36, mengheret Xu Fan, 21, yang sedang tidur dari katilnya dan disumbat ke belakang keretanya sebelum dia mencederakan wanita berkenaan dengan kejam di Huizhou, wilayah Guangdong di selatan China.
Akibatnya pasangan itu terlantar sebelah-menyebelah di hospital manakala doktor berusaha menyelamatkan kedua-duanya. Namun ajaibnya, bayi dikandung Xu terselamat walaupun kecederaan dialami wanita terbabit begitu teruk.

Xu dipercayai mengandung selepas hubungan satu malam dengan Li, namun pasangan itu bersetuju terus menjalin hubungan, malah memilih untuk tinggal bersama.


Bagaimanapun, Li dipercayai tertekan selepas enam bulan. Dia menyerang Xu ketika tidur, malah mengugut berkali-kali untuk membunuhnya.

Dia memandu di sekitar bandar itu sebelum dijejaki polis yang dihubungi jiran selepas melihat Xu diheret ke dalam kereta teman lelakinya itu, namun ketika itu Li sudah meletupkan kanister gas berkenaan.

Anggota polis berjaya menarik Xu keluar dari kereta itu sebelum memadamkan api dan membawa kedua-duanya ke hospital untuk rawatan. Kecederaan dialami Li amat serius dan dia tidak dijangka dapat diselamatkan.

Bapa saudara Xu, Wu Chin, 47, berkata, keluarganya pernah menasihatkan wanita itu supaya berhati-hati dalam hubungannya dengan Li. 

Assalamualaikum kepada semua yang berkujung di afiey.my

Hari ni afiey terfikir yang hidup kita ni macam-macam dugaan, terutama sekali dugaan pada seseorang yang mempunyai kesalahan, yela.., ada yang mengata orang yang salah tetap salah, tapi siapa kita nak perlekehkan kesalahan orang itu, setiap manusia mesti ada kesalahan itu, tipulah kalau tak ada betul tak?

Afiey cuma ingin berkongsi sikit tentang orang yang salah mereka ditetapkan kesalahannya, ada yang diberi hukuman pada yang salah dan juga ada yang mengutu kesalahan orang, siapalah kita nak mengutu dan menghukum mereka, hanya Allah yang maha kuasa yang akan tetapkan segalanya, orang yang lakukan kesalahan ni bukan tidak boleh berubah, jika dia nak berubah, kalau tidak janganlah kerana orang itu mencuri, kita nak pukul sampai lebam muka orang itu. Apa gunanya dengan mulut untuk nasihat beliau.




Penjenayah di muka bumi ini banyak, ada yang ganas, ada yang lemah lembut, ada juga yang penakut, eh macam-macamlah, tapi semua itu boleh kita elakkan dengan lapor pada pihak polis, betul tak. Cuma afiey macam tak boleh terima jika beliau diberi hukuman gantung sampai mati, Allah sendiri memaafkan setiap manusia yang berusaha untuk berubah, tapi kenapa kita tidak memaafkan orang yang melakukan kesalahan ini ya? kenapa tak ada cara lain ke, untuk beri mereka berubah? Itu yang terfikir dalam fikiran afiey.

Bukan apa afiey cuma terfikir, bila mereka diberi hukuman gantung sampai mati ni, seolah-olah dia macam tak ada jalan lagi untuk dia berubah dan menjalani hidup dalam kebaikkan. hehehe...

Perlu ke yang salah tetap salah? Atau Perlu ke yang salah harus terima hukuman yang berat?



DANTE (kanan), Paroy (kiri) dan Ibrahim menafikan tuduhan bunuh ibu mereka.

Di Manila: Tiga beradik membunuh ibu mereka sebelum memamah organ mentah-mentah selepas upacara dipercayai bertujuan untuk menghalau roh jahat dalam badan ibu mereka

Jiran melaporkan terdengar bunyi pelik dari rumah itu beberapa hari sebelum mayat Musala Amil, 56 tahun, ditemui di bandar Ampatuan.


Menurut Ketua Polis Ampatuan Inspektor Ronald De Leon, mayat wanita itu telah kehilangan beberapa anggota badan selain itu kehilangan banyak darah.

Tiga anak lelakinya iaitu Dante, 35 tahun, Paroy, 21 tahun, dan Ibrahim, 18 tahun, bagaimanapun telah menafikan membunuh ibu mereka sebaliknya mendakwa cuba untuk mengubati penyakit, dipercayai diakibatkan roh jahat dalam kejadian yang berlaku pada Rabu lalu.


Polis turut menyiasat, bahawa keluarga berkenaan mempunyai masalah mental, namun tidak menolak kemungkinan mereka berada di bawah pengaruh dadah.


“Ketiga-tiga adik-beradik tinggal bersama ibu mereka di sebuah ladang di Purok Nabadtog.

“Semuanya menjalani ujian dadah,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Sementara itu ahli jawatankuasa kampung berkenaan mendakwa tiga beradik terbabit bertindak seperti binatang apabila membunuh dan meratah mayat ibu mereka.








  • 18.1MP CMOS 42 x Zoom 1080 Digicam.
  • Lens Cap LC-CP24 (With Cord).
  • Rechangeable Li-ion Battery EN-EL5 (With Terminal Cover).
  • Charging AC Adapter EH-69P.
  • USB Cable UC-E6.
  • Audio Video Cable EG-CP16.
  • ViewNX 2 CD.
  • Nikon Carry Case Supplied By Nikon India.
  • HDMI Cable.
  • Memory Card 8 GB.

HARGA: RM 2000.00
PRODUK: NIKON
MODEL: COOLPIX P520

HARGA BOLEH RUNDING.

Berminat Boleh Hubungi Atau SMS Di Talian: 0129544171 (Afiey)

Di KUALA LIPIS: Seorang Bayi dipercayai menjadi mangsa penderaan oleh pengasuh, Nik Alauddin Ilman Nashif Mohd Hanif, 9 bulan telah dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut.

Ibu bayi malang tersebut, Tengku Nurul Suhaida Tuan Ameri, 24 tahun, berkata, sebelum ini anaknya menerima rawatan di Hospital Sultan Ahmad Shah (Hoshas) Temerloh sebelum dirujuk ke HKL. “Semalam/kelmarin Ilman telah dihantar ke HKL untuk menerima rawatan lanjut termasuk pemeriksaan mata, telinga, fisioterapi dan lain-lain. “Menurut pihak hospital terdapat perubahan pada saiz kepala Ilman (membesar) dan kemungkinan anak saya terpaksa dibedah,” katanya semalam.